Søknader om utstillingsplass

Neste søknadsfrist til Sandnes kunstforening 15. mai 2024. Det kan søkes om utstillingsplass fra 2025 og utover.

Kunstnere med avlagt eksamen fra Kunsthøgskole eller Kunstakademi, godkjent av Statens lånekasse for utdanning, blir prioritert. Det kan gjøres unntak om en kan vise til deltakelse på landsdelsutstillingene, Høstutstillingen, medlemskap i Norske Billedkunstnere (NBK), Norske Kunsthåndverkere eller tilsvarende.

Kunstforeningens provisjon er 35%. SKF dekker fraktkostnader begrenset til innvilget fraktstøtte fra Norske Kunstforeninger (NK), min. én vei. Kunstforeningen har gjennom NK avtale om frakt med Bring. Da foreningen hovedsakelig drives med frivillig innsats, har den dessverre ikke midler til utstillingsvederlag.

Krav til søknad:

Søknaden må inneholde kort prosjektbeskrivelse maks 1 A4-side, hvor man også begrunner hvorfor man ønsker å stille ut i SKF, samt CV og maks 5-10 foto, samlet i 1 PDF-fil (maks 6 MB, evt. i Dropbox/ WeTransfer ). Filnavnet må inneholde søkerens fornavn og etternavn. Vennligst ikke send video og lydfiler, men legg ved lenker til disse. Legg også ved lenke til egen hjemmeside.

Søknaden sendes til sandnes.kunstforening(at)gmail.com, med “Søknad om utstillingsplass” i emnefeltet.

Det er også et krav at søker ikke må ha stilt ut i regionen de siste 6 månedene.